40 Weeks and 4 days: and I am still pregnant =)

Baby sepatutnya da due rabu lepas (14hb December), tapi sampai sekarang tak ada apa2 tanda lagi.

Takde darah.

Takde pecah air.

Takde contraction kerap (sekali sekala je ada)

Lenguh2 pinggang pun tarak.

Patutnya baby, doctor da suggest untuk induce 5hb December lepas. Ye la, sebab aku da banyak sangat discomfort. Sekarang ni tido malam mcm beberapa jam je kot. Dok berkalih2, duk bangun kencing sejuta kali, sumer tak selesa. Duduk x selesa, diri x selesa, serba x kena. Tapi aku tak nak induce, sebab:

–          Icad dulu da induce, teringin la nak rasa sakit yang datang sendiri, bukan yang dipaksa2

–          Masa icad dulu, nasib bek lobang nak terbukak and leh deliver normal. Kalau kali ni lobang menten 4 cm je x mo bukak2? Adeh, ceasar la jawabnya.

–          Mak mertua tengah sakit masa tu, aku pun terpaksa unpaid leave awal sebab tak ada orang jaga icad.

–          Mak aku 11 december baru jejak bintulu, pengsan la kalau aku da bersalin awal, sape nak jaga icad, aku nak jaga diri sendiri dalam pantang lagi

–          Orang cakap induce lagi sakit. Tapi ni mgkin factor kecik je la untuk aku, sebab aku pun x pernah rasa yang natural sakit sendiri kan.

Tapi takdir dan ketentuan Tuhan tu sangat indah. Kite ni plan2 je, tapi perencanaan tuhan tu memang da tentu kan =) hilang kisah tak nak induce, ni baby da overdue and still takmo keluar, Nampak gaya kene la induce jugak.

Bak kata nenek aku: da sekali kene ‘jolok’ , mcm tu la, yang lepas2 ni pun nak di ‘jolok’ jugak.

(haha. Cess)

Plus, baby dalam perut ni macam tau je kesusahan mak dia. Helper yang diharapkan, tak jugak kunjung tiba. Aku ni kalau ber FB ke, sms2 or whatsapp dgn orang, ceria je nada. Padahal da berminggu2 berendam air mata.

Susah hati piker takde orang jaga icad naik keje nanti. Baby kecik leh lagi nak di hanta rumah orang. Icad ni da tak bisa da. Even ada helper pun, aku tak berapa percaya. Dulu bajet ade mak mertua kat umah, leh la tengok2 kan helper tu dengan icad. Ni mak mertua pun x de, mak sendiri pun ade banyak lagi tanggungan len kat Melaka.

Mak sebut je nak bawak icad balik Melaka lepas sebulan aku dalam pantang, da mengalir2 da air mata aku (walaupun tau itu yang terbaik).

Tapi mak aku pun x sampai ati jugak. Icad sangat attached ngan nasir. Masa pegi gold coast ritu pun, da monyok seminggu da. Ni dia besar ni, lagi la agaknya. So, doakan la aku dapat jga icad and adik dia pas sebulan nanti dengan jayanya. And harap2 da de helper by that time.

Memandangkan aku lom bersalin, doakan la kalau aku bersalin nanti, mudah, lancar, cepat, and kurang sakit yer. Moga aku and baby selamat and sihat walafiat. Ampunkan salah silap aku, andai kata terkojol ke nanti, halalkan la makan minum and hutang2 aku. Kalau idup, jgn luper tuntut hutang tu (lepas aku sihat sikit la), aku ni memang pelupa tahap nenek kebayan.

Tengah berusaha jugak nak transfer ke KL ni. Tapi tak tau la dapat ke x. Pegi KL pun, masih kene carik orang untuk jaga anak2, tapi sekurang2nya, family dekat. Ade support system yang baik. Boss aku pun sure naik boring da kalau aku asek EL tiap2 kali ade hal anak2.

Ape2 pun, semoga semuanya selamat =)

5 Responses to “40 Weeks and 4 days: and I am still pregnant =)”


  1. 1 choclairissa@intan December 18, 2011 at 8:07 pm

    rumet..baru pg td i borak ngn syaz..i igt ritu mu kabo maybe mu xsempat nk celebrate anniversary i..i pun dlm keadaan curiga rupenye mu masih jd ibu mengandung..mu jgn lupe wajib sms/whatsapp i kalo branak nnt k..i doakan mu selamat rumet..maybe baby nk golek2 manje dlm perut mu kot..die takut kene buli ngn icad bile keluar nanti..mu bertabahlah rumet k🙂

  2. 2 beluncas December 18, 2011 at 10:20 pm

    hehe..tq rumet! tu la… i pun rasa dia cam tau2 ade abang besa nak kaco dia nanti =D ok…da selamat sumer nanti, i msg2 mu. syafa last week ari2 tanya, takde pape tanda2 ke lg, hehehe. i dari saspen2, lelama cam da x saspen da.

  3. 4 beluncas December 19, 2011 at 9:36 am

    Ape masalah yu, mo? Doakan ai bersalin ngn mudah n slamat~~

  4. 5 mo December 19, 2011 at 7:58 pm

    tade masalah.. lom salin lagi? 19th da nih? sume bet suda kalah.. haha.. oit, delete fesbuk ai ye.. =B


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


