Bisikan hati ibunda dan encik suami

Perbualan2 dengan mak aku

mak: haa…mabuk2 pun, makan jangan tak  makan..sket pun takper.
aku: hmm…ok2….yela
mak: bla bla bla
aku: okay..okay..
mak: mengaji tu banyak sket, nanti baru la dapat anak yang solehah
aku: (terdiam)
mak: (terdiam)
mak: eh kenapa sebut solehah? macam konfiden je anak perempuan (tergelak kecik)

cess..

mak: eh, anak makcik faizah tu da bersalin anak nombor dua da
aku: oo ye ke? laki ke pompuan?
mak: pompuan. seronok plak mak tengok da dapat sepasang macam tu. laki pompuan.

err…

mak: eh uda baru ngandung sebulan kan (masa 4 weeks aritu)
aku:  aah
mak: mak rasa sempat lagi ni. tengok2 la internet. camner nak dapatkan anak perempuan.
aku: (uwaaaaa….da sebulan da….google pun tak guna!)

Perbualan dengan encik suami

aku main2 iphone naser. then sambil tergolek aku letak iphone tu atas perut aku je.

nasir: (sambil pegang perut) baby, ayah pinjam iphone kejap~
aku: (menyamar baby) ok ayah~, tapi lepas baby keluar nanti, ayah belikan iphone lain yerr~~
nasir: haa! konpem anak pompuan ni. mata duitan

cess…igt anak aku himawari ke.

aku: (mabuk and muntah teruk)
nasir: (picitkan kepala) takper la sengsara sikit. orang cakap, anak pompuan ni mesti cantik kalau mak dia ngandung susah.

tang mana plak tau anak pompuan? =p

oo..nampaknya kencang betul bisikan hati nenek and ayah baby ni..cess.

untuk aku plak, tak kesah pun kalau dpt baby boy ke girl pas ni. truja gak nak tau camner jaga baby girl. kebanyakkan orang yang da penah ada anak laki and pompuan, sumer cakap kt aku, anak pompuan lagi senang jaga. nak gak tengok betul ke x.

tapi kalau dapat anak laki lg, da tau camner nak jaga apa sumer da.

pendek kata, tak kesah la. janji baby ni sehat walafiat. haha..walaupun rasa kelaka ngn mak and laki aku =p

note: tapi so far nama yang aku and nasir da carik memang nama baby girl. klu tiber2 tau lelaki nanti, kene la mencarik lain lagi =)

4 Responses to “Bisikan hati ibunda dan encik suami”


  1. 1 zaza May 2, 2011 at 6:00 pm

    aaa comelnya mak. hehe.
    bestnya nanti jarak umur icad dengan adik dekat je. boleh main kejar2 sekali

  2. 3 choclairissa May 4, 2011 at 10:40 am

    rumet..perbualan mu sangat comel~ papehal pun..kalau dh confirm boy ke girl..mu wajib bgtau i balik..


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


