Quarterly review: wishes for 2011

ngehehe..sebab da 3 bulan berlalu (dr new year), meh la aku tengok balik progress wishes aku pada tahun ni.

kalau imbas balik post yang ni memang ade beberapa yang termakbul or menunjukkan peluang cerah nak makbul:

1) More family (out) time

trip to gold coast tu, mungkin tak kira sebagai family time sebab tak bawak icad. tapi camner2 pun, rasa setiap wiken sekarang memang rajen keluar makan2, bawak icad pegi taman mainan etc. wiken je la ade, weekdays balik keje da penat. rasa nak terbenam je kat katil

2) Nak transfer semenanjung

alhamdulillah, ade vacancy plak tiber2. cuma dekat klcc la. berat jugak hati pikir nak balik ke kl, tapi encik suami janji akan follow pada tahun depan. cuma baru ade vacancy la, belum lagi tau dapat transfer ke tak. takper, aku positip. ade rezeki nak balik, ade la tu. kalau takde buat masa terdekat ni pun, ok lg. sayang sebenarnya aku kat bintulu ni. aman damai..ada work-life balance, komiti kerja yang sehat and baik..hmm..

3) baby number 2

alhamdulillah jugak, aku da pregnant adik icad =) walaupun sebenarnya sket aritu macam da patah hati, siap ingatkan tak pregnant, so alang2 tak pregnant, nasir suruh pregnant tahun depan je. btul la kot, rezeki tuhan tu datang tak di duga, datang tak di rancang. dalam pada da tak berharap, dapat pulak.

as of today, da 4 minggu da baby dalam perut.

sikit sebanyak, aku syak, rezeki ada peluang nak apply for transfer ni pun mungkin rezeki baby dalam perut.

bila tau da pregnant ni, memang aku da berbelah bagi. camner la aku nak idup ngan icad je sorang2 kt kl, ngan bawak budak dalam perut lagi. turun nek komuter lrt lagi, kos sara hidup yang tinggi…macam2 pikir…sape nak jaga anak…mane nak carik maid bagus..dapat ke bertahan..

tapi nasir cakap ‘takper, kita carik jalan..pikir sama2. kita kene kuatkan semangat, untuk baby ni (sambil pegang perut)’.

ok jamie, chayo2! orang lain lagi berjuta rintangan! so aku mesti tabah, demi baby dalam perut, nasir and icad. semua ni untuk masa depan yang lebih baik, amin~

4) membaiki hati

err..part wish membaiki hati tu je yang tak tau da tercapai ke lom. rasa cam ade kurang 2 percent bersangka buruk…tapi 2 percent je la..tak cukup..tak cukup…

orait, stop dulu~~ sesapa yang baca entry ni, diharapkan dapat doa kan keselamatan and kesejahteraan baby dalam perut ni and mak dia jugak yer, amin. aku tau ada orang jenis takmo kasik tau orang dia pregnant, sampai la baby da stabil, dalam 3 bulan gitu.

dulu aku pun pikir macam tu. tapi sekarang ni aku rasa, lagi awal orang tau, lagi ramai leh doakan kesejahteraan baby and ibu, mudah2an… okay, papai~~

2 Responses to “Quarterly review: wishes for 2011”


  1. 1 ah April 11, 2011 at 9:49 am

    tahniah……… icad da nk dpt baby!! yeay!


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


