Vocab Icad Terkini

1) Aok~~

auk or aok kalau kat sarawak ni ialah ‘ya’. tapi kalau icad sebut, aku x pasti lagi dia maksudkan ape

2) Bak~~

tak tau mane dia blaja word ni. tapi kalau dia sebut ni bererti dia ‘Nak’ something. sama ada nak dukung..or nak benda..contoh cam dia mintak ayah dia amikkan bola untuk dia.

3) Yau / Mi Yau

dari ‘meow’. stakat ni takde la dia panggil kucing ‘Yau’ lagi, cuma kalau aku sebut2 meow dia akan ikut.

4) Pibo / Ibo

dapat dari dibo.

5) Apu

aku tak pasti exact meaning of apu kat sarawak..tapi aku hear this word all the time. mostly yang aku pahamkan, dia macam aduh or alamak.. ‘apuuu, kenapa di tumpahkan air nih’, tapi kalau ‘apu’ icad besenya bermaksud ‘taknak’ or ‘jangan’.

6) oo too~~~

haha…dapat dari ‘oo toodles'(mickey mouse clubhouse dkt #613) tapi dia ajuk sebut separuh je

7) Cha

bila dia high 5 ayah dia dengan gembira. CHaa!!

8) Chak!

bila men chak chak ngan aku

7 Responses to “Vocab Icad Terkini”


  1. 1 beluncas December 20, 2010 at 7:27 pm

    kenapa no 8 jd gambar smiley? -_-

  2. 2 cze December 20, 2010 at 9:23 pm

    waahhh.. bersuka ria ko eh.. tau la cuti..

    hahaha.. aku cuti2 ni br sempat blogwalking. hobi yg telah sekian lame ditinggalkan~ oh, i love my holiday! (eventhough hari2 opis call, sigh.. T_T )

  3. 4 momo December 20, 2010 at 10:26 pm

    yang tu bunyi ape pulok?

  4. 5 beluncas December 21, 2010 at 7:24 pm

    cze: haha…besukaria apenyer, aku kat opis da nih. belambak2 plak outstanding da year end ni -_- (abaikan je call dr opis, hohoho)

    momo: bunyik2 yang x de makne cam uu pii uu tu mmg byk dia buat. aritu dia tiba2 sebut ‘weybu weybu’. sgt klaka n geram!

  5. 6 momo December 23, 2010 at 7:01 am

    cpt record weybu2

  6. 7 beluncas December 25, 2010 at 9:02 am

    mo: hehe..lupa nak tambah kat atas. word dia yang ke sembilan ialah ‘bye’. dia pandai lambai2 sambil sebut bye


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


