Updet Carca Marba

ape tu carca merba? aku sebarang je letak~~

meniarap akhirnya!!!

saksikan gmbr victory beliau, ni fes time dia berjaya meniarap, trus aku snap, haha. bukan men hepi lg muka.

Image0064

tp air liur skrg sket punyer byk. aku rasa aku da jadi kolam tadahan. mulut kecik je, mana dtg air liur berbakul2 tuh??

tak kurus pun

deym u ubat diet. menyebabkan kelancaran pembuangan air besar je, kurusnya tidak. ke aku yg x saba, haha. lgpun, secara segan silunya aku mengakui, mmg tak amek ari2 pun.

okla2..aku stat esok. mgkin aku patut stat beli oat dan eksesais yg senang2 dulu, cam turun nek tangga?

aku yang terabai

of all the updates, ini yg aku paling nk update sebenarnyer. so far aku baru meluah rasa kat dua orang kawan (pukul 3 pagi plak tuh). aku bangun menyusukan baby, dia bangun sebab adik dia conquer katil and dia tersesar,hahaha. so dua2 da x ngntuk and layan chat kt facebook.

sorang lagi plak yg mak dia pun suri rumah tangga berkerjaya. so aku tanya la sket2, camner masa dia kecik2 dulu, mak dia handle umah tangga.

aku komen aku sgt penat. mgkin bukan penat fizikal, sebab tentunya aku tidak bersenam. tp aku rasa minda aku yg sangat penaat. aku rasa cam powerless…

bila otak aku penat, badan aku pun rasa cam lesu x bermaya. aku jadik x bersemangat. aku takde problem da nk jaga baby. dia pun da makin besar. nangis pun x sebanyak dolu2.

mgkin aku penat sbb aku rasa aku x mampu nk jd pekerja yg baik di opis, and at the same time, jd suri rumah tangga yg baik, yg dapat uruskan umah dengan jayanya.

in the end, rasa cam dua2 pun terabai. jadi…

apa aku buat?

sorang kawan aku cakap, bagi can kt diri sendiri. jgn asek nk achieve perfection. so wut klu umah sepah sket? carik masa untuk rehat~

sorang lagi ckp, jgn jd hamba duit. klu ade duit lebeh, gunakan untuk kesenangan diri sendiri. contoh dlm kes keluarga dia, dapatkan maid.

jd ape aku da stat buat? aku cuba relax skett (percaya la..mmg susaa). cuba x stress dgn pinggan mangkuk yg berlambak, especially on hari yg sgt2 penat, balik umah pun da mgrib.

nasir pun sgt baik ati. mgkin dia x pandai sgt klu bab2 nk memujuk2 dengn kata2 sweet, tp at least dia memahami. baju dia da stat suh anta dobi, on weekdays, klu x larat masak, tapau je makanan, and dia pun da carik helper yg boleh datang mengemas once a week. aku sgt bersyukur..

and aku sedar, dalam menjaga hal2 keja, umah, husband and baby, orang yg paling terabai, ialah diri aku sendiri. aku yang mengabaikan diri aku. aku da x amek berat pada diri sendiri.

so last week, aku da stat pegi berehat2 sket. aku g wat facial and massage. oh bahgiaa rasanya~~ tp time tu je la bahgia…pas 2 3 ari, da kureng balik. so this is a good reason to selalu2 manjakan diri! =p

kecil hati

note: part yang ni rubbish je. boleh skip. just lahir dr ati yang sedih.

dalam dunia ni, bukan remaja je yang boleh buat kesalahan2 bodoh dan pertimbangan yang kurang tepat.

orang dewasa pun boleh.

satu masa dulu, masa aku hampir buat keputusan yang bangang (tp aku di kira masih remaja time tuh, so justified la kot =p ), ade member da sound, jangann mie…time ni ati tengah bengong… the only solution yang ada tu tak semestinya keputusan terbaik. tp jalan itu je yg aku nampak..and jln itu yang aku amek.

skrg bila kawan baik sendiri hamper2 menuju ke arah jalan yg penah aku amek dulu, tp bila aku nasehat, aku trima response yang sama cam aku buat kt member aku dulu. iaitu, acuh tak acuh je.

dengan hati amat sedeh and kecil ati, aku amek keputusan back off. biar lah aku sorang buat decision bangang, takmo org len pun buat jugak. tp dia sbgai org yg da tengok ape aku lalui…should be wiser…haihh..

saat2 emo ni tringat rakan2 lama (lama as in da lama kenal, bukan lapok yerr), cam bib, fana, lin tee..biler boleh jmpa korang and gosip2, haih. rakan2 itis pun aku rindu… bestnya dorang sumer majority kt KL..senang je nk gather2~~~ uuuu.

10 Responses to “Updet Carca Marba”


  1. 1 momo November 5, 2009 at 2:49 pm

    nak comment tang RUBBISH (Kecil Hati) tu jugak!

    nk cite pasal ape tu.. story mory la sket.. >_<

    cpt2 .. gung2

  2. 2 beluncas November 5, 2009 at 3:12 pm

    cess…igt u naz ahmad mahu pun zubir ke? gooooossssippp je lebey~~ nnt2 la story klu de mood,hoho

  3. 3 [re-arrange] November 5, 2009 at 6:14 pm

    šŸ™‚ aku rasa leh agak part kecik ati tu. takleh nak komen gak la jamie, just.. ermm.. people can change – and people need to learn from mistake. kdg2 biar dia kene dulu kat btg hidung, baru perasan nnt.

    might be too late, but what can we do kan?

    part terabai2 tu. haha. aku sokong 2-2. takleh jadik hamba duit gk, and kene bg masa untuk diri sendiri. maybe alternate weekend ke.. gi la facial2. hehehe. pegi dgn nasir pun sounds good – at least time utk berdua-duaan. eh? hahahahha šŸ˜›

    part air liur berlambak2 tu.. ish ko tak bg anak ko makan keee jamieee!! dia kempunan tuuu!!! šŸ˜› šŸ˜›

  4. 4 beluncas November 5, 2009 at 8:06 pm

    eh coincidence plak! time aku tulis part kecik ati tuh, aku pun terbyg2 kat ko! tu la, bia la kene sendiri dulu, mmg tak campo daaa <- masih mode merajuk, haha.

    hehe, wiken ni ade gak cadang nk g ngn nasir. tp tak tau lg la terlaksana ke tak. alaaa, yg pasal hamba duit tuh, enol la tuh. aku tnyer cmner mak dia dulu time dia kecik2.

    errr, aah la..haha…mak aku pun ckp, suh stat bg mkn =D dah2,aku da mula da. tu nnt updet2 yg akan dtg.

  5. 6 zue_bp November 6, 2009 at 9:21 am

    salam jamie,

    baby irsyad sangatlah comel…=) siap tersenyum lagi tu..pandai bergambar mcm mak die kot..huhu~

  6. 7 choclairissa November 6, 2009 at 9:54 am

    rumet..mu xde kt ofis eh? jomla bergosip2..i sedie membantu šŸ™‚

  7. 8 beluncas November 6, 2009 at 3:04 pm

    zurai raizu~: tu dia tersenyum happy berjaya meniarap tuh..gmbr2 len nk suh pandang kamera pun susa, ngeee

    rumet: i tgh berehat di rumah nih. pg td i de forum. kelam kabut forum tuh, trus rasa penat cam siput goreng.

  8. 9 enoll November 8, 2009 at 4:24 am

    fuh die senyum lebor dah berjaya meniarap..

    tapi deq, punya la sehat camtu tak bagi makan pekebendenye.. macam terlebih bagi je…

  9. 10 beluncas November 8, 2009 at 2:38 pm

    aku pun sedikit sbyk merasakan..aku cam over fed dia..wahahah. terlebey susu kot. haih..sian baby. camne da besa sok nk suh dia diet? mak dia pun x menjadik role model yg bek, hohoho


Leave a comment




Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other subscribers