Rayaku di Perantauan

Tajuk mcm hampeh,haha. tapi kene be fair ngn aku, walaupun aku bukan study oversea dan ini bukanlah raya aidilfitri. tp still sayu gak rasa hati aku nih. fes time nih x raya ngn mak ayah nih =c

sbenarnyer bukan lah nk sentuh sgt pasal raya, tp more kepada kehidupan skrg kt bintulu. mari kite imbas kembali:

– tidak tahu lah aku je yg aneh atau kebetulan mmg skrg tgh panas giler time tghari kt sini. ptg2 mmg ujan, tp time noon tuh rasa cam menggelegak otak.

– aku suka pantry kt sini, miahaha. compare ngn pantry kt opis lama, kecik and x baper kemas sgt pantry skrg nih. tp org2 sini ada budaya suker share mknn and tinggal je kt meja tuk perut aku yg bulat nih ^_^ siap la sok klu selera aku da dtg lik..nyummy~~

– perjalanan pergi dan pulang dr keja sungguh menyelesakan. nek keta and aku duk sblah je,hoho. no more komuter and lrt yg ampeh! (yer2..putra pun selalu down skrg nih, tah pape)

– not really settle down yet. byk benda tak uruskan lg, mcm transfer kereta and brg2 ke sini, and kami akan pindah ke rumah lain yg murah and kecik sket next month. so mcm aku tak dpt lg nk kemas2kan umah (mengikut style aku la,hoho, aku mmg bossy, nk sumer tu mcm yg aku nk jugak), beli furniture etc. klu buat skrg, rugi la sbb da nk blah dr umah skrg. so aku rasa penat and mcm tak stabil lg

– at the same time, rasa susah jugak menyesuaikan diri ngn kerja baru. aku bukan tuka tmpat aje. meaning bukan environment tmpat keja baru je aku nk biasakan, malahan job and work scope pun 100% berbeza. mula2 tu aku admit la, ade rasa demoralized sket, tp doa2kan la aku cpt pandai ngn kerja baru ni kay.

– morning sickness aku makin truk. truk as in da smpai thp susah nk kawal and leh termuntah trus je da, haha. and yup, mmg bukan morning je, dia menyerang takde specific timing. klu mcm pagi smpai lunch aku ok, lepas tu ke petang aku dlm keadaan mabuk je. deria bau mmg sensitip tak igt. haih, cammane la aku yg leh mkn 4 bijik double cheeseburger dgn ok and jayanya nih skrg biskut pun kdg2 x lalu. (4 doublecheese tu time buffet ramadhan mcD tuh,haha)

– masak skill mmg hampeh. memburukkan keadaan, nk prektis2 pun, idung aku klu bau benda aneh2 ni trus peloyaan. meh2, sape de resipi simple2 and cpt and senang, siler share yer! ^_^ (tp arep, jgn risau, tefal ko mmg di gunakan dgn jayanya).

mcm ade lg nk updet..tp otak jam sbb fenin. nanti bersambung kendian.

13 Responses to “Rayaku di Perantauan”


  1. 1 aIDnyL a.k.a lyndia December 9, 2008 at 5:16 pm

    waaa.. kecian nya bakal ibu ni.. truk gak ko nye morning sickness.. huhu.. tabah la mhadapinya.. FYI cuaca di srwk mmg begitu.. tmpt aku pun time tghari mmg panas mengelegak.. specially bintulu, miri etc (kwsn pesisir) adalah di tepian laut.. hehehe.. nway njoy ur life there.. klu dh terer masak, nnt bljr buat kek lapis ekh.😉

  2. 2 fananina December 11, 2008 at 1:51 pm

    wah…dah berbau keibu-ibuan ni…hha teringat plak mak aku pmasa pregnant nada😛 btw,walaupun kau dah nak bergelar emak, sila la tgk blog aku😛

  3. 3 beluncas December 12, 2008 at 2:30 pm

    lyndia: oo..mmg mcm tu ek? aku igtkan kebetulan bulan ni je ke..hehe. erk! kek bese2 pun lom pas..apetah lg kek lapis sawak! waaa

    fana: aku lembab membukak internet skrg. time wiken je ngn mlm2. kt opis da x dpt tenet =c (wahaha..kantoi dulu slalu updet sbb mengular kt opis). baik2..aku g jengok blog ko. (aku da x igt time mak aku pregnant kan adek aku. yg aku igt just aku de la duduk melekap kt perut dia nk dgr bunyik2)

  4. 4 'Ain Nasir December 12, 2008 at 10:01 pm

    Jamie!!!!!!
    Gembira dgr kabar berita kamu. Mommy Jamie jgn stress2 dgn kerja, ok? Bertabah lah! Semoga fetus membesar dgn sihat & ceria dlm uterus..bunyi cam pelik lak ayat aku nih.. Semoga baby yg lahir comel, cute, celoteh, keletah, baik hati cam Kak ‘Ain (aku tak kawen lg, so automaticnyer aku tak layak bergelar Makcik, untie dan seangkatan dgnnye)..hahahha
    Kena buka blog aku juge….ok?
    Jg diri baik2..tak yah la susah2 msk, suruh husband masak..hehehe

  5. 5 beluncas December 13, 2008 at 11:38 am

    ain: tak kire,,,auntie gk. abes klu de org yg smpai umur 50 x kawen2, x kan x leh panggil dia auntie or uncle? hehehe. yup! sedang cuba bertabah. arap2 cpt sehat walafiat seperti bese hendaknyer~

  6. 6 Puteri Aisyah December 15, 2008 at 9:12 am

    mie, dgn anak2 linda, aku merupakan AUNTIE CHA.aku ingin mengekalkan status itu dengan anak anda.bole kan?

    bak kata ain.bertabahla.hihi.

  7. 7 klise December 16, 2008 at 3:49 pm

    wow… sempena raya aidiladha yang baru jer seminggu lepas… tabahkan la hati ko tuh berkorban takpat enjoy makanan lazat selama 9 bulan…. wahha.. besar tuh pengorbanan

  8. 8 aIDnyL aka Lyndia December 19, 2008 at 4:32 am

    jamie.. lupa plak nk bg resipi simple kat ko.. heheh.. klu nk try ni web resipi yg sllu aku lawati.. kekeke..

    http://www.myresipi.com/top/allrecipe

    ni yg lagi 1.. berguna jg web ni.. ehehe..

    http://www.resipi.net/cookbook/category.php

    selamat mencuba ye..

  9. 9 SyAhiRah^LaLAla December 21, 2008 at 7:39 am

    kak jamie kak jamie!rindula.isk.jaga diri baik2 tau🙂

  10. 10 bibcomey December 21, 2008 at 10:33 pm

    biler baca blog ko mesti rasa nk kawin. tp bile dah x baca dah x ingat nk kawin. haha… nway, good to hear from u… take care ok…

  11. 11 zhu December 29, 2008 at 5:56 pm

    jamie…aku sungguh jeles dgn keindahan hidup mu di kala ini.. semoga kamu lebih bahagia dan ceria bersama en suami dan bakal baby beluncas itu..

    tabah kan hati di tempat orang.. jaga diri ye… aku tggu berita dr kamu.. cyg jamie~😛

  12. 12 amanda January 2, 2009 at 5:36 am

    bestnye citer org dh kawenn~~~

  13. 13 nadxoxo January 17, 2009 at 1:09 pm

    puan jamilah, bila nak update blog? ish ish.. nak tau gak perkembanganmu dan baby. dah sebulan lebey tak update nih. grr…😛


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


