Flasher

Tahukah anda apa itu flasher? jika anda tidak tahu, sila la menggugel or mengwiki tuk mencarik definisi.

ceritera bermula pada hari jumaat yg baru lepas. aku telah mengambil cuti (huhu, makin sket annual leave aku da) tuk bersama2 dgn tunang aku. dalam perjalanan menemui beliau, aku pun pergi la ke stesen komuter seputeh.

ada dua platform. platform A ialah untuk mereka yang nak pergi ke arah seremban manakala platform B ke arah KL. destinasi aku ialah platform B. Jadi aku perlu menaiki jejantas yg disediakan tuk menyeberang ke platform B.

Sejurus sebelum je aku nak melangkah memanjat tangga, seorang lelaki menunjukkan isyarat bertanya kan waktu. dengan tulus ikhlas dan berhati nurani, aku pun menunjukkan isyarat tiada jam tgn. tiba2, tidak ku duga2, dia pun mengFLASH dgn sewenang2nyer.

ba-alif-ba-(sendiri sambung)! punya lah aku terkejut, jadi cpt2 aku nk memanjat tangga nk pergi to the other side. kat depan aku ada seorang makcik yg obviously tak sedar langsung apa terjadi tgh berjalan dgn slow motionnya (beliau sakit kaki).

aku: aunty! cpt2 jalan. ada org gila kt bawah
aunty: kenapa? dia mntak duit yer?
aku: bkn! dia gila seks!

smpai di seberang sana, ada 2 org perempuan dan seorang uncle sedang menunggu komuter ke KL. perempuan A segera bertanya pada aku:

“You pun kena yer? haiya, saya tadi lagi lah, satu org saja sini. sudah takut dia tarik tgn saya pergi mana2 dah”

kesemua kami (termasuk uncle td) segera bersoksek2.dr tmpat kami berada, lelaki tu kt seberang sana sedang mundar mandir dgn sesekali menunjukkan jari tengah ke arah kami dan sesekali membuka zip menunjukkan benda aneh beliau.

aku tidak tahu apa terjadi ngan mamat bangang itu akhirnya. yang aku igt, sebelum naik komuter, uncle tadi telah menghubungi balai polis brickfield melaporkan kejadian tersebut.

pagi td, ketika mahu ke opis dan menaiki komuter, aku singgah ke kaunter jualan tiket.

aku: abg, hari jumaat lepas ada org gila la kt stesen nih. tak bleh ker suruh sape2 round kt platform?

(nota: kawasan platform dan kaunter jualan tiket tidak berada di aras yg sama. jumpa kaunter dulu, dan panjat tangga ke platform)

abg: (sambil menyelak buku ape tah) aah, ada laporan polis kt sini. alaa, biar je la, bkn dia naik kt atas kacau2 org pun.

aku: damn you (ucapan dlm hati). k, fine (ucapan luaran)

tah ape nk jd. tak bertanggungjawab langsung. marah betul aku. rasa nk tangkap gmbr brother tuh, pashtu tampal kt sumer tempat sambil tulis “wanted. inilah ‘abg kucing’ tersebut”.

18 Responses to “Flasher”


  1. 1 azlin August 25, 2008 at 10:18 am

    yucks!!! geli nye..de bulu2 x mie? org apa tu..malay cine india? ko tau x taktik nak bg flasher tu tutup balik? bile die bukak tu kan, ko buat2 gelak cam nak mati kat die nye tut sambil ckp “huahuahua..kecik nye ko nye tut”…knfm org tu dgn sendiri akan tutup die tut…seryes..ni ialah taktik dr mana aku belaja tah..tp ko kene berani utk buat2 stare kat ctu smbil gelak2 la..jgn ko g pndg tempat len n sore sedih smbil ketwa..bende tu x berkesan nanti…

  2. 2 beluncas August 26, 2008 at 12:56 am

    siput je soklan =D masuk ko, 2 org tnyer aku soklan sama, ada bulu ke tak. ewww…takmo pikir da aku.

    aku tau taktik tu lin..tp time tu sumer luper. pas aku da cross g the other side tu baru aku trigt. tp aku nyer opinion, mamat tuh takde la brani mana. kalau tak, sure dia da follow kitorang g platform lg satu gk. ni mengFLASH dr jauh je, tah pape.

    erm, mamat ni indian guy. actually, masa tmpat kejadian, aku je seko2 melayu. aunty uncle tu india gk, and 2 org perempuan tuh china.

    oo…abg kaunter bongek tu melayu gk. balik ptg smlm dia gk yg jaga, siap tido lg. klu de asid time tuh, aku da simbah kt muka dia da.

  3. 3 Fairuz yusof August 26, 2008 at 2:00 am

    OMG!! Sile berhati2 ye Jamie..Hopefully tak jd lg bnde2 cmtu kt sume kwn2, family etc. Mende la bro tu. Klw kn kt gf dia ke, family dia yg perempuan ke br berakal. Bukan la mendoakan tp, come on la, jgn la selfish sgt. p/s: report je kt penyelia dia, dia tido. Nk lg best tulis dlm paper. Hahahaha.

  4. 4 Fairuz Yusof August 26, 2008 at 2:04 am

    Owy ye, lupe lak nk tmbh. Station Seputeh tu mmg panas sket sbb sunyi. 2-3 kali gak tgk org kn picked pocket kt situ. Hmm…

  5. 5 enoll August 26, 2008 at 2:57 am

    kelakar… tapi kesian gak kat flasher tu…tak dapat perhatian n kasih sayang yg sepatutnye perhaps…

  6. 6 beluncas August 26, 2008 at 3:39 am

    fairuz: ye..stesen seputeh tu skrg da menakutkan aku plak. about last 2 or 3 weeks, actually mmg ada org kene ragut depan mata aku. mamat tu nek dr stesen midveli, then masa nk turun kt sputeh, dia ragut beg org dlm komuter, then lari keluar. de seko moto da siap tunggu dia da.

    enol: aku pun tak tau la kasih syg camner dia nk dpt ngan mengflash. mgkin bini kt umah tak sudi tgk kot dia punyer.

  7. 7 azlin August 26, 2008 at 9:57 am

    or mybe die nye tut x leh naik kot..(erectile dysfunction)..so die psiko.n die nak membuktikan yg die nye stil berfgsi, die wat la cmtu..mie..masa ko tgk, adakah tut die naik or x..aku nk tgk hypothesis aku betul ke x ni…aah..pasal pekerja tu..ko panggil je TV3 terjah die..konfim esok nye kuar paper bos komuter bagi komen ckp pekerja itu bukan bawah jagaan sy..then de org len balas..pihak A harus brtgjwb..etc etc etc..

  8. 8 beluncas August 27, 2008 at 1:22 am

    gampang lin. berpeluh2 aku nk jawab soklan ko nih. sbenarnyer aku x baper pasti apekah perbezaan kedua2 situasi tuh. erm..tp aku rasa, aku rasa la, masa tu maybe dlm keadaan naik. ataupun mgkin x naik, tp aku konpius sbb mcm panjang je dr keadaan normal kanak2 lelaki biasa.

    (cikgu liza…bantuan…. da la time form 5 dulu balik2 dpt tajuk aneh2 je grup bio aku. eh ko sama grup ngn aku kan?)

  9. 9 klise August 27, 2008 at 3:35 am

    tangkap r gamba sepam… sangap2 nnt leh wat modal…. ROFLMAO…. care azlin tuk gelak2 tuh cam takder efek jer…. patut ko pon selak gak…. hahaha tengok saper power selak paling lama….. wahahahaha

    btw aku ingat flasher tuh orang yang blajar IT wat mender2 flash kat website tuh (aku yang pura2 innesen)

  10. 10 frh mvlindv September 2, 2008 at 8:19 am

    happy ramadham jamie!

  11. 11 frh mvlindv September 2, 2008 at 8:19 am

    happy ramadhan jamie!

  12. 12 frh mvlindv September 2, 2008 at 8:20 am

    typo..huhu.

  13. 13 kerp rockstar September 3, 2008 at 8:35 am

    jamie!! ni aku ni.. kepam.. huhu.. exited plak aku nak g 11oct ni..hehe. azreen dah habaq dah. neway congtas eh!🙂

  14. 14 beluncas September 3, 2008 at 8:58 am

    faramalin~~ hepi ramadan jua~~ ni aku tgh nk mengemel ko kad aku nih.

    kepam: aah..aku tau emel azreen je..mntak dia frwrd kt len2.. ni tgh nk bukak lik yahoo contact list, carik emel dak2 len.

  15. 15 'Ain Nasir September 6, 2008 at 6:13 pm

    giler ar pengalaman menakutkan..Aku pernah naik komuter di Msia ade la dlm beberapa kali je. Nsb baik tak jadi pape. Tp dulu ms aku jln kat PKNS, ms zaman2 belajar kat Shah Alam, pernah la sorg pakcik Melayu gi mencarut kat member aku. Pastu kami terus blah cepat2…
    Msia ku yg bahaya….

    BTW, brader yg jaga tu mmg sengal.

  16. 16 beluncas September 8, 2008 at 1:32 am

    pe hal pakcik tu giler ke tiber2 nk mencarut. at least klu kejadian tu jd kt melaka leh trime lg, hehehe.

    tu la..mmg bahye. jd berhati2 yer rakan2. doakan keselamatan kte sumer tetiap ari.

  17. 17 Mamantaro September 9, 2008 at 1:57 am

    Jamie……
    sedikit pesanan.. pas kawin nanti bebaik.. malam2 ade org flash kat jamie.. hik hik hik

  18. 18 beluncas September 9, 2008 at 5:55 am

    haha..cess… ni komen 18 thn ke atas nih =p


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


