My “kasut” story~

tak kire la kasut ke sandal ke or anything in between. aku mmg x de luck kot ngn kasut2 nih. murah beli hancuss (expected la), tp klu mahal pun hancuss gak (unexpected + geram berganda).

peristiwa pertama yg terjadi membabitkan encik zamani nyer bantuan (bleh merefer link “paceek tua” tuk memvisit blog beliau). time tu baru je turun dr lrt..skali aku rasa… mcm tergantung2 je sandal yg belah kanan tuh, tgk2..putus da tali dia. seb bek ade slipar kt opis..so aku pun call paceek tuk mntak anto slipar tuh.. uuuu… sandal ni mahal nih T_T x guna tul..

then recently…. pas da balik keje… aku nyinggah la mkn kt avenue K (cewah..konon2 mkn time ptg..malam x mkn da..haha). pashtu…. tgk kali nih..tapak sandal plak tanggal… tp mmg sandal murah pun… tp adeh..tunggu la aku da nk smpai umah baru tggal. so aku end up mengheret sandal tuh ke watson n membeli slipper pinky2 watson T_T

klu kasut pun sama… aku mmg melecet blakang klu pakai kasut… mmg jrg jrg jrg jrg jrg la dpt kasut yg serasi. boss aku suh pakai kasut g opis..aku g la beli..mmg aku kenan la, cute aje kasutnya. pashtu time cube try test kt kedai tuh, fit aje. skali da bawak g opis.. mcm longgar plak..n melecet giler biler pakai. last2 teperuk je bawah meja opis nih, pakai kejap2 time nk masuk meeting aje =c rugi2..

skrg yg btul2 thn (stakat ni), ade la satu sandal pink ke purple tah nih, yg aku tgh pakai. ni la aku blasah bawak g opis sbb da x de sandal len da. tp aku mls sket sbb dia tinggi sket heel dia. mcm leceh aku nk bergerak2 pulang, nek lrt n komuter. tp pe nk wat…ini aja yg ada… nk beli baru pun x tau da nk beli ape, uuuu…

dulu ada petua kt mana tah aku baca..klu beli kasut..gigit dulu blakang dia..supaya klu kite da gigit dia dulu..dia x dpt “gigit” kite lik (melecet). aku bkn rasa nk gigit..rasa nk telan kunyah2 sumer pun..lom tentu jalan lg petua nih,huh!

17 Responses to “My “kasut” story~”


  1. 1 azlin April 9, 2008 at 4:23 am

    senang2, ko beli jela sport shoes…beli branded nye..adidas ke nike ke..janganla beli bata punye..konfirm x kan rosak nye la..aku nye kasut kat cni dh 4 tahun..sehat walafiat lagi..lagi 1, beli selipar ala2 jepun pon ok..hawaianas tu..aku nye dh 3 tahun..lagi apa ek..beli la kasut formal brand marie claire ke apa x silap aku..tu pon bertahun2 gak tahan…

  2. 2 beluncas April 9, 2008 at 4:32 am

    tu la..igt klu pas ni..beli memahal gaban punyer…hancur luluh jua d telan arus masa yg sekejap.. aku kaki ayam je kot.

  3. 3 tintin April 9, 2008 at 5:56 am

    Apa kata Jamie beli Crocs? RM120+, tapi rasa nya berbaloi sebab selesa + cantik + good for your feet🙂 tayah beli kasut for 4 years dah… RM120/4 = RM30/year. Daripada Jamie beli sandle RM30, tapi 2 kali putus dalam setahun… dah cost you bout RM60/year…hehe… :p

  4. 4 cipanpoke April 9, 2008 at 11:33 am

    “gigit dulu blakang dia..supaya klu kite da gigit dia dulu..dia x dpt “gigit” kite lik (melecet)”

    hahaha yg ni klaka, sumpah klaka hahaha. no words jmie, no words hahaha😄

  5. 5 beluncas April 9, 2008 at 11:46 am

    fatin: fatin! mm..yg Crocs tu..ade yg comey punyer tau..tp dr sketchers (tah betul tah x eje). lg feminin2 cute2~

    jep: ni petua valid la T_T

  6. 6 [re-arrange] April 9, 2008 at 3:00 pm

    wahaha. ayat tuh mmg lawak jep. LOL.

    jamie, aku rasa nih la efek ko failed diet selama 3 minggu. kasut pn putus! miahahahaha!!

  7. 7 beluncas April 11, 2008 at 5:05 am

    cess..mana failed la…masih cemerlang tau. kasut putus tanda kurus sket =p

  8. 8 'Ain Nasir April 12, 2008 at 8:25 am

    beli la sketchers. sungguh selesa, dan comel dlm mase yg same. Kasut aku pun dah burok, tu la buat g kelas time winter, tu la aku g bawak jln2, tu la aku buat main bola.Huhuhu

  9. 9 klise April 13, 2008 at 9:45 am

    ko apply jer kat sana tuh safety boot red wings sepasang…. kalo tuh pon cabut tapak… ker tanggal itu ini…. mmg angker sungguh….. warf warf

  10. 10 Nur Farhana Hamzah April 20, 2008 at 1:15 pm

    sketchers mmg comel tp x sesuai utk jamie..kalau nak jugak tesco ada jual yang tipu punya…:)) rm20 je

  11. 11 beluncas April 21, 2008 at 8:25 am

    fana: cess…tau la ain comey…dia je la sesuai kay sketchers yer.. =p

    ain: see ..see.. dia x bg aku pakai sketchers.

    arep: warf warf lik~~ tak mo la safety boot~~ keje kt opis je pun..uuuu

  12. 12 nadxoxo April 25, 2008 at 2:26 pm

    sian cik JJ..
    kawan kite ade beli kasut crocs tapi yg nampak ladies n comel..bukan yg burok tu..dia beli rm100..kaler pink lagi.hehe..kite dh try kasut kawan kite tu..selesa sangat2!!
    Apepun,bacela bismillah sblm beli kasot..hehe..dan selalu la berkomunikasi dengannye supaye dia perangai baik ngn cik Jamie😛

  13. 13 beluncas April 25, 2008 at 4:17 pm

    slamber je ckp “bukan yg buruk” tuh =p hehe..croc x buruk pun kt mata aku..cuma funny looking la. tau gak de yg comey tuh..hehehhehe. tu aa..agaknyer x berkat kot pakai sbb x bace bismillah =c

  14. 14 Saksi "squeeze2" yg Utama May 3, 2008 at 9:37 am

    pakai je sandal ulat beluncas.. at least..yg tertanggal or jatuh tu..hanya ulat itu sendiri.. pastu da leh simpan dalam beg

  15. 15 beluncas May 5, 2008 at 8:06 am

    sandal tu mmg da tanggal pun sumer ulat2 dia =c skrg sandal ulat beluncas tu pakai kt umah kt alai aje, dlm bilik

  16. 16 Masri PIPE May 22, 2008 at 10:12 pm

    kalau nak kasut best, kau kena cerewet mcm aku… test 2 3 kali.. jalan2 dulu dlm kedai sambil try kasut, samada selesaa ke tak…. pastu kuar jap. pk2.. masuk balik. test. OK. beli

  17. 17 beluncas May 23, 2008 at 4:07 am

    hehe…. masri..leh ek bawak kasut tuh kuar kedai?


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


