the big, hairy spider.

hari ini bilik aku di kunjungi oleh seekor tetamu yang tak di undang. dia ialah cik labah-labah yg…err…extra gebu. kedatangannya mula aku sedari lepas cik rumet tiber2 menjerit dgn kuat dan mntak aku alihkan binatang yg ade dekat baju dia yg tgh tersidai.

rumet aku dia mmg phobia dgn labah-labah atau pape pun la binatang yg byk kaki mcm tuh. kalau patung pun dia takut gak. so aku igt kan dia takut labah-labah biase je la nih, leh gak aku alihkan. skali tgk, subhanallah! mmg sgt besar. kalau mcm ni arap maaf la.. aku pun takut.

jadi kami telah mintak bantuan cik afny yg gagah perkasa untuk menjauhkan ancaman labah-labah mistri tuh.

sebelum labah-labah tu di tangkap and di ikat ketat masuk dlm beg plastik, aku smpat la menghayati keindahan dia. dia mmg besar kalau secara overall termasuk saiz kaki. tapi badan dia berbentuk mcm diamond. mcm square pun ade and x besar sgt. kaki dia panjang and tebal. lagi satu dia berjalan laju… ruginyer x dpt tgkap gmbr!

walau macam mana pun, aku mengjangkakan lebey banyak lagi tetamu lepas nih. sebelum2 ni pun, da byk binatang pelik2 masuk. ade belalang warna ijau terang masuk dekat2 ngn bilik cik syafrey, ade belalang warna cekelat masuk kat dapur (cess..apsal sumer belalang nih. musykil aku). em, rama-rama yg besar tu pun penah masuk gak. yg pentingnyer, sumer serangga yg masuk tu bersaiz besar.. -_- mungkin kerana rumah kami ni kt aras bawah sekali and paling ujung sekali, menyebabkan binatang2 suke beramah tamah..

adekah lepas ni ulat beluncas pula akan masuk? mungkin tidak..

6 Responses to “the big, hairy spider.”


  1. 1 Mr WordPress September 2, 2006 at 4:59 pm

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

  2. 2 zhu October 1, 2006 at 12:51 pm

    cumil per labah2…in case nnti ko leh spider woman jamie.. miahahah… bilik aku slalu je ade rama2 masuk.. mcm2 rupe n bntk..las skali pg td kul 430am.. bntuk dia cm daun sket..kaler coklat perang.. =p

  3. 3 jamie October 1, 2006 at 6:20 pm

    haha..ye ek zhu? =p

    org ckp klu rama2 masuk tandanya de org nk dtg. tp aku rase, rumah or bilik aku nih, klu x de rama2 pun, ramai je bertandang.

    (tp stakat ni…setelah komplen..aku x nmpk la lgi hewan lain yg extra besar2 lg masuk..cicak ade la, tp baby cicak je,x besau pun)

  4. 4 [re-arrange] October 18, 2006 at 10:35 pm

    hahaha… dedem jamie ade blog baru aku tataušŸ˜›

    urmm… benatang besa?? uish..

    jamie da jadik spiderwoman.. hihu~

    (spam yang nyata lagi bersuluh :P)

  5. 5 jamie October 19, 2006 at 4:36 am

    binatang besar updated: err…. kucing. aku rase aimi kot bela kucing nih. name dia cika -_-

    adek..klu sudi..tolong la banteras sumer serangga2 nih… pening tgk.

  6. 6 intan marliana February 11, 2007 at 1:44 pm

    hu~~takut2~sori rumet..kite masih tidak berupaye memegang octopus mu..segale menatang berkaki byk menjadi fobia..kalo ssape takutkn kite..mesti kite mrajuk~huhu..sib baik skrg sume org dh baik~mmg menggigil la tgk..kalo korg nk tau cite spiderman tu pun xtgk sgt sbb takut~ketam pun takut gk nk tgk~sib baik kite alergik ketam~tp kenangan pahit tu memang menakutkn~~wiuu~~


Leave a Reply

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 4 other followers


